keskiviikko 3. huhtikuuta 2013

Hitaan kiireistä vauvaelämää

Äitiys on niin kiireistä hommaa, ettei ehdi edes tänne kirjoittamaan! Puhumattakaan siitä, että olen luvannut soittaa parhaalle ystävälleni jo neljänä päivänä ja joka ilta joudun laittamaan viestiä "sori, en tänäänkään ehtinyt soittamaan, ehkä huomenna?" Olen myös "tehnyt" marjarahkapiirakkaa neljä päivää ja kakkaset harsot (neidin mielestä on kiva laittaa kakka-nato-ohjus suoraan päin äitiä, kun tämä vaihtaa vaippaa) lilluivat ämpärissä kolme päivää. Ai miten niin saamaton?

Olen kuitenkin imettänyt tissiapinaa ahkerasti, olen huoltanut rintoja, seurustellut ihanan vauvani kanssa, levännyt paljon, pessy pyykkejä ja silittänyt harsot ja vauvan vaatteet. Muuten talon askareissa on häärinyt ihana mieheni. Mulle tehdään aamupala, välipala tai lounas, päivällinen ja iltapala. Mikä täydellinen palvelu! (Mitä mä teen kun hän palaa lauantaina töihin!!?) Mutta olen minä itsekin tehnyt paljon.. Ja se tuntuu aina alapäässä, ei pitäs liikkua vielä ihan niin paljon..

Tää päivä on mennyt jotenkin todella hitaasti. Annoin tissiapinalle tissiä 8 aikaan aamulla, jolloin se nukahti, menin itse aamupalalle ja sen jälkeen köllötteltiin tytön kanssa 10.30 asti sängyssä, toisinsanoen nukuttiin, syötiin ja paskottiin - ja nyt en puhu itsestäni. 10.30-11 hoidettiin aamupesut ja -hommat, vaipan vaihtoa, yökkäreiden vaihtoa, jne. Sitten seurusteltiin reilu tunti kunnes iskä tuli kaupungilta kotiin :)

12.30 mulla oli neuvolassa lääkäri, epäilin, että minulla olisi jonkinnäköistä tulehdusta siellä syvällä .. Ja oikeassa olin, alkava tulehdus, nyt on7 päivän antibioottikuuri, ei ollutkaan ihan normaalia noi viiltävät kivut, jotka tuntuu kohdussa(?)
Kaupan ja apteekin kautta kotiin, jossa tissiapina nukkui sikeästi ( kun ei tissikään ollu kotona) :)

Tämän jälkeen käytiin vaunulenkillä koko perheen voimin, ja sen jälkeen oli taas niin väsynyttä, että tissin kautta jatkettiin unia kotona. Isä laittoi ruokaa ja perheen tytöt otti parin tunnin unet. Nyt on taas tissiapina mielitouhuissaan tissillä ja minä kirjoitan tätä vasemman käden peukalolla, koska muuten en saa tätäkään koskaan valmiiksi, kun on niin kiire :D

Huoh.tätäkin kirjoitin siis 8 tuntia, pienissä pätkissä :D

Ja tänäänkään en jaksa/ehdi soittamaan ystävälleni :( ehkä huomenna?

Kuvia:
Tissiapina in action ( huomatkaa pipo ;)
Ja kauan tehty piirakka :) nams
Sekä iskän laittama tän päivän lounas






10 kommenttia:

  1. Kiva kun kirjottelit taasen! :) Ja mukava postaus. Mukavan kuuloista elämää teillä <3 Ja ihana kuva tuo vika! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Kirjoittelen pikkuhiljaa :D nytkin 2 postausta kesken, aina kun on tissiaika, ehtii vasemmalla peukalolla naputtelemaan :) paitsi sekin onnistuu vaan silloin kun tissiapinalla on silmät kiinni, koska kun ne on auki, en malta olla katsomatta häntä <3

      Poista
  2. Ihana tissiapina siellä<33

    Kuulostaa arki samalta kuin täällä.. paitsi S ei tee juuri mitään meidän eteen.. :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minua ärsyttää kun S ei oo sun tukena :(

      Kiitos, tissiapina on maailman rakkain <3

      Poista
    2. Pakko kommentoida, et niin minuakin! En tajuu Elisabeth miten jaksat katella sitä! Luen siis sunkin blogia ni siks osaan kommentoida :)

      Poista
  3. Ihana prinsessa! Ja kiva kun palvelu pelaa isän puolelta, noinhan sen pitäisikin mennä (tosin monelta oon saanut kuulla, ettei aina ole niin avulias isä)! :)

    Mun on pitänyt kirjotella sulle sähköpostia monesti, mut en ole minäkään löytänyt aikaa. Meidän pieni mies sairastui RS-virukseen ja me ollaan taas KYSissä. Oltu nyt 2 vrk. Sydän särkyy kun pieni sairastaa ja pää hajoaa kun joutuu olla sairaalassa ja erossa esikoisesta. Mutta ei auta itku markkinoilla...

    Mukavaa vauvailua edelleen teille :)

    - Piia

    Ps. Tämä viesti on naputeltu oikean käden peukalolla, hitaasti mutta varmasti, pojun torkkuessa rinnalla :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minunkin on pitänyt kirjoittaa sulle vaikka miten monta kertaa!!
      Voi pientä miestä, kun joutuu noin pienenä sairastamaan :( meillä on tytöllä vasemmassa silmässä silmätulehdus(voiko se olla vaan toisessa silmässä?) ja mulla sattuu jo se sydämeen kun silmä rähmii ja minä tottakai puhdistelen sitä vähän väliä.
      Sulla on varmasti ikävä kotiin, mutta onneksi pienellä miehellä on ihana äiti, joka on hänen kanssaan <3 voimia ja pikaisia paranemisia pikkuiselle!!!

      Poista

Kiitos kommentistasi! Vastaan pian :)