tiistai 21. toukokuuta 2013

Täältä eristyshuoneesta edelleen, hei!


Eilinen päivä oli pitkä ja tylsä. Aamulla ottivat verikokeen ja lääkäri kävi joskus 13 maissa kyselemässä vointia ja kertomassa, että jos minulla nyt on se heidän epäilemä antibioottiripuli niin 10 päivän  antibioottikuuri siihen tulee hoidoksi. 

Ensimmäinen kysymys minulla oli tottakai imetykseen liittyvä ja vaihtoehtoja on kaksi. Joko saan sellaiset ab:t, joiden aikana ei saa imettää tai lääkäri voi kirjoittaa minulle muuten vastaavata, mutta "huomattavasti kalliimmat", joiden aikana sitten saa imettää. Arvaatte varmaan kummat valitsin. Jää nähtäväksi miten huomattavan kalliimmaat ne sitten on. Ei sillä, että hinnalla olisi tässä asiassa mitään merkitystä. Imettää saisin huomisesta lähtien.

Mahaa lääkäri ei painellu tai tunnustellut, kyseli vain kipuja ja kuumetta, joita ei kumpaakaan eilen ollut. Sanoi, että pääsen tänään kotiin, jos vointi pysyy hyvänä.

Kolmen aikaan hoitaja kävi kertomassa, että sunnuntaina antamani ulostenäyte oli tutkittu ja se oli negatiivinen - minulla ei ole antibioottiripulia. Verikokeisssa ei myöskään ollut mitään poikkeavaa.
Loppupäivä menikin sitten tipassa ja kaiken maailman vellejä syödessä. Telkkaria tuijottaessa ja rintoja pumppaillessa. Puol kuuden aikoihin minulta pääsi iso itku. Tuli niin järkyttävän kova ikävä Oliviaa. En ole ikinä koskaan ikinä tuntenut niin kovaa fyysistä ikävää ketään kohtaan. Ikävä helpotti kun juttelin mieheni kanssa ja kuuntelin vähän aikaa Olivian juttelua minulle <3 toivottavasti enää muutama tunti erossa!

Nyt aamusta kävivät taas verikokeet ja aamupalankin olen jo syönyt. Jos lääkäri kiertää samalla tavalla kuin eilen, on hän tässä varmaankin 12-13 aikaan eli ehdin nukkumaan vielä päikkärit. Olo on edelleen heikko ja voimaton, mahakipukin tuntuisi hiipivän takaisin, kuumetta ei sentään onneksi ole.

Emme siis tiedä mikä minulla on tai oli. Saa nähdä mitä lääkäri sanoo ja määrääkö mulle silti antibiootit? "Infektioon"? (Mulla vaihtui ab merkki yöllä ja kysyin hoitajalta et mihin mä sitä abtä otan, kun ette kerran tiedä mikä mua vaivaa. Katseli papereitaan ja meni koneelle kattomaan kun ei tietoa löytänyt. Sitten ilmoitti että infektioon). Lääkäriltä haluan kyllä vähän paremman vastuksen, en ihan helpolla ala nyt neljättä kuuria syömään, jos en tiedä miksi sitä syön.

Kyllä tästäKIN vielä noustaan!! :)

4 kommenttia:

  1. Hui kamala mikä tauti! Toivottavasti paranet pian!

    Mulla itseasiassa oli 2 vuotta sitten samantyylinen tauti, jota myös epäiltiin ab-ripuliksi. Kaikki mitä meni sisään, tuli myös ulos ja veren kera. Koskaan ei selvinnyt mikä vaivasi, mutta 2 viikkoa olin sairaslomalla siitä. Minulla ei silloin edes ollut pientä vauvaa hoidettavana tai imetettävänä, mutta tosi huonoon kuntoon se veti! Jaksuja sinne!

    VastaaPoista
  2. Toivottavasti kaikki on pian hyvin ja pääset kotiin olivian ja miehesi kanssa:)

    VastaaPoista
  3. Ihan kohtuuttomalta tuntuu nuo vastoinkäymiset ja antibioottiruljanssi!! Nyt kaikkea hyvää jatkoon! <3

    t. Anni, Jkl :)

    P.S. Ihana tämä sun blogi, sellanen elämänmakuinen ja aito.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! Vastaan pian :)