sunnuntai 9. kesäkuuta 2013

Äiti kävi töissä.

Olin eilen koko päivän töissä. Alunperin oli puhetta, että olen 14-24 mutta kaikki ei mene aina suunnitelmien mukaan. Porukkaa oli niin paljon, että suljettiin kahdelta. Lyhyt työvuoroni kesti siis 12 tuntia. 

Kaikki ei todellakaan mennyt niin kuin olin suunnitellut. Kerkesin olla puoli tuntia töissä, kun mies tuli vaunujen ja kirkuvan lapsen kanssa makasiinille. Olivat vaunulenkillä, kun toinen oli alkanut itkemään nälkäitkua eikä mikään oikein auttanut. Kävin imettämässä ja palautin miehelle tyytyväisen lapsen.

Työt jatkuivat ja rakkaat lähtivät kotiin. Pieni ikävä hiipi silloin tällöin, mutten antanut sen häiritä. Neljän maissa Olivia oli herännyt eikä sitten suostunutkaan syömään pullosta kun 60-70ml. Oli vain leikkinyt sillä tuttiosalla. Meillä on edelleen käytössä medelan äidinmaidon syöttöratkaisu 



Normaalisti maito maistuu siitä hyvin, tai no, normaalisti eli silloin harvoin, kun pullosta syötetään. Yleensä se on vaan tissi suuhun. Täytyy tosissaan nyt harjoitella enemmän. Vaikka imuote on siinä sama kuin rinnalla niin eihän se vauva tyhmä ole, kyllä se jo haistaa, että nyt työnnetään feikki"tissiä" suuhun.

Kahdeksan maissa mies sitten laittoi viestiä, että kylvyssä käyty, sen jälkeen oli huutoa ja itkua ja sinä aikana kun oli alkanut lämmittämään maitoa, oli Olivia nukahtanut sitteriin. Siitä oli sitten siirtänyt omaan sänkyyn. 

Koska odotettavissa oli herätessään äärimmäisen nälkäinen lapsi, sovittiin, että tulen käymään kotona ja imetän pitkiä yöunia varten. Klo 21.54 soi puhelin. 21.58 olin jo kotona vauva sylissä. (Vaikka töihin oli vain kilometrin matka, menin autolla, koska olin varma, että yöllä sataa vettä. Ja niin satoikin,
vaikka mieheni herra foreca sanoi ettei sada :) ) Olivia viihtyikin tissillä reilu 20 min, tyhjentäen molempia oikein ahkerasti. Voin sanoa, että söi kuin ei olisi koskaan saanut ruokaa. 

Klo 22.30 olin takaisin töissä. Siellä sitten 02.15 asti ja väsyneenä kotiin. Tytsy ei ollut enää herännyt mun käynnin jälkeen ja seuraavan kerran heräsikin syömään vasta 04.30!!!! Kuuden tunnin yhtäjaksoiset unet! Harmi etten itse voinut  nauttia sellaisista. 

Aamulla mies otti Olivian alakertaan ja sain nukkua puoli yhteen :) 

Pakattiin sitten itsemme ja puolet omaisuudestamme  autoon ja ollaan matkalla vanhempieni luokse. Viikoksi! "Sauli" lähtee huomenna vanhempieni kanssa Tallinnaan hakemaan hääjuomia. Minä jään Olivian ja veljeni kanssa kotiin.
Lauantaina on pikkuveljeni konfirmaatio. Minä olen taas ruokavastaavana, joten edessä on jos jonkinnäköistä leipomista ja ruoan laittoa! :)

4 kommenttia:

  1. Tuo mieheni herra foreca on tuttu meilläkin! Jännä vaan että se on USEIN väärässä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä vitsailen usein, että seurustelen säämiehen kanssa :) aina ei kyllä ennustukset kyllä pidä paikkaansa! Hauska kuulla, että muillakin löytyy kotoa oma herra foreca :)

      Poista
  2. Meiltä löytyy kans herra foreca, tämä yksilö on vaan yleensä aina oikeassa..

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! Vastaan pian :)