keskiviikko 5. helmikuuta 2014

Buzzador: Watson.

Pääsin muutama viikko sitten  Buzzadorin Watson kampanjaan. 

Nyt olisi korkea aika kertoa, mitä mieltä Minä siitä olen.

Ensiksi lyhyt kuvaus Watsonista heidän omilta sivuiltaan:

Voit tallentaa haluamasi peruskanavat kaikkine ohjelmineen kahden viikon ajalta. Tämän lisäksi voit tallentaa rajattomasti ohjelmaa peruskanavilta puoleksi vuodeksi. Tietenkin voit katsoa myös live-tv:tä palvelun kautta. Voit käyttää Watsonia eri laitteilla samoilla tunnuksilla. Älypuhelinten ja tablettien osalta Watson toimii Android- ja IOS-laitteissa. Watson toimii kotona langattomassa lähiverkossa (WLAN). Matkaviestintäverkoissa voit selata ohjelmaopasta ja tallentaa, mutta ohjelmia ei voi katsoa. Parhaan mahdollisen käyttökokemuksen takaamiseksi suosittelemme vähintään 10 Mbit/s verkkoyhteyttä palvelun käyttöön. 

Palvelu maksaa 9,90 €/kk. Pääset tutustumaan palveluun kuukauden ajan veloituksetta.

Live-tv:n ja tallennusten lisäksi, voit vuokrata Makuunin leffoja suoraan tabletillesi tai vaikka puhelimeen.  Ja ostaa maksullisia kanavia. 

Kätevää? Vai turhaa?

Latasin ilmaisen Watson sovelluksen sekä iphone 5S:lle että iPadiin. 
Puhelimella avatessa, saa ensin odottaa noin 15 sekuntia, että palvelu aukeaa. Minunlaiselle hätähousulle, se tuntuu kamalan pitkältä ajalta. Langattomassa yhteydessäkään ei pitäisi olla häikkää ja netti toimii muuten todella nopeasti.

Aloitussivu ja sivut muutenkin näyttävät yksinkertaisilta:



                                                    Ohjelmien laatu on erinomainen:




Minä olen kiireinen kotiäiti, joka katsoo telkkaria hyvin vähän, valehtelematta ehkä 3 tuntia viikossa. Ja sekin täyttyy yleensä lauantaisin, kun katsotaan Putousta ja ehkä elokuva. 

Sovellushan toimii vain langattomassa verkossa. Eli kotona. No, meillä on 50 tuumainen äly-tv, löytyy Apple tv, Elisan viihde, mahdollisuus tallentaa ohjelmia puoleksi vuodeksi. On olemassa Katsomo, Ruutu, Yle-areena. Mmm.. miksi ihmeessä maksaisin 10 euroa kuukaudessa siitä, että voin tihrustaa Viikingeitä pieneltä iPhonen näytöltä? Toki ohelmia voi katsoa myös selaimen välityksellä, liittää läppäri hdmi piuhalla telkkariin, mutta miksi tälläinen vaiva? (Tai tilata 99 euron arvoisen Watson tikun, jonka voi laittaa suoraan televisioon, silloin ei tarvita digiboksia ollenkaan ja ohjelmia voi tallentaa rajattomasti puoleksi vuodeksi).

Tämän muutaman viikon aikana, mitä minulla on tunnukset olleet palveluun, olen testimielessä katsonut ohjelmia vain hyvin vähän aikaa puhelmimesta. Ei se vaan tunnu kätevältä maata sängyssä napit korvissa ja väsyttää toista kättä pitämällä puhelinta yllä. 

Kenelle palvelu sopii minun mielestäni?

  • henkilöille, joilla ei ole tallentavaa digiboksia
  • henkilöille, jotka tykkää katsoa ohjelmia siellä missä haluaa, esim keittiön pöydän ääressä, eli ei ole sidottu juuri siihen huoneeseen, missä telkkari sattuu olemaan
  • henkilöille, joilla on ylimääräistä rahaa sijoittaa tv-palveluita puhelimeen ja padiin, ihan vaan varulta, jos vaikka vessareissu kestää pidempään ja haluaa katsoa Salkkarit samalla.
  • opiskelijalle, jolla ei ole telkkaria kämpässään
Kenelle palvelu minun mielestäni ei sovi?

  • Minulle.
  • Tallentavan boksin omaaville
  • Ihmisille, jotka ei vät muutenkaan katso telkkaria kovin usein
Jos palvelu toimisi missä vain ja ohjemat voisi tallentaa vaikka laitteen muistiin, olisi asia ihan eri. Silloin voisin jopa harkita Watsonia. Nyt se on valitettavasti minulle täysin turha. Aion toki käyttää kampanjan etuni, sillä buzzadorit saivat kolme Makuunin leffakoodia, nyt pitäisi valita, mitkä leffat katsotaan! :)

Mikä on sinun kokemuksesi? Onko Watson ennestään tuttu tai voisitko harkita käyttäväsi Watsonia?


ps. Buzzadoriksi voi liittyä kuka tahansa, se ei ole vain bloggaajien juttu. 

 Lähettämällä sähköpostiviestien, jossa on teksti "Finland chard87", osoitteeseen register@buzzador.com , pääset mukaan!


                                                                 Karina




2 kommenttia:

  1. Mä oon tos samas kampanjassa! :D en oo vaan saanu vielä mitään aikasiksi, ups :S

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no, mun mielipide tuli tässä aika selväksi :D turhake! ei ihme ettei sullakaan ole ollut aikaa perehtyä siihen! :)

      Poista

Kiitos kommentistasi! Vastaan pian :)