tiistai 25. helmikuuta 2014

Herkkulakko on ohi!/?

42 päivää kestänyt herkkulakko on nyt takana! Voin siis huokaista helpotuksesta ja korkata Maraboun suklaalevyn. Vai voinko?

Urakka oli yllättävän helppo, vaikeita päiviä oli vain muutama. Silloin tein hedelmäsalaattia tai proteiinilettuja (ohje tulossa myöhemmin). 

Päivääkään en epäillyt onnistumistani, päivääkään en ollut ajattelematta herkkuja. Runebergin päivänä meinasin masentua - mä rakastan runebergin torttuja, nyyh. Onneks laskiaistiistaina saan edes laskiaispullia! Ihana Niina lupasi leipoa <3

Mikä sai motivaation pysymään korkealla?

Ensisijaisesti vaaka. Painoin aloituspäivänä 73,4kg. Se on jopa 176cm pitkälle jo liian paljon, minun mielestäni. Tänään, 42 päivää myöhemmin, painoin 68,3kg. Se on 5,1 kg vähemmän alkupainosta. Ja 2,7kg vähemmän kuin ennen raskaaksi tuloa!!!

Mun mielestä se on ihan huikea pudotus, kun ottaa huomioon, että jätin vain herkut pois! Urheilua olen alkanut vasta viime aikoina harrastamaan ja paino jumitti monta viikkoa 69,2:ssa. 

Toinen motivaatio oli mun oma käyttäytyminen. Olen ollut rauhallisempi kuin koskaan ennen! Jopa mieheni on huomannut suuren eron - en valita koko ajan, en kitise enkä tsäkätä joka asiasta. Enkä myöskään hermostu yhtä nopeasti kuin aikaisemmin! Voiko sokeri olla tosiaan syynä mun entisille valitusajoille?

Kuten jo joskus aiemmin olen maininnut, tämä herkkulakko toi minussa esiin täysin uudenlaisen piirteen - itsehillinnän, jota minulla ei koskaan aikaisemmin ole ollut. Kiitos sen, olen valmis Fitmom projektiin ja kiitos sen, tiedän onnistuvani.

Vaikka hoikkana itseäni pidänkin, on tässäkin vartalossa parantamisen varaa, ei se maha hetkessä palaudu

Siinä todellisuus, pehmeä kengurupussi, jonka toivon häviävän kesään mennessä :)

Pohja, johon lähden uutta vartaloa rakentamaan on todella hyvä, lopputulos tulee näkymään, 15 viikkoa on pitkä aika ja salilla käyminen ei voi olla näkymättä siinä ajassa.

Palataksani siihen suklaaseen, en aio syödä herkkuja vielä muutamaan päivään. Lauantaina olisi tarkoitus pitää lepo- ja herkkupäivä, saa nähdä uskallanko "sortua" suklaaseen :)

Miten teidän painonpudotusprojekti etenee? Oletteko jo samoissa mitoissa, mitä olitte ennen raskaaksi tuloa? Haluatteko edes olla samoissa?

Karina

22 kommenttia:

  1. Mahtavat tulokset, hienoa!
    Mä yritän nyt taas vaihteeksi vähentää herkuttelua, koska on sen verran taas lähtenyt lapasesta. Mutta sallin silti vähän kuitenkin suklaata ja sen sellaista :)
    Mulla jumittaa paino lähtöpainossa. Toivoin niin, että imetys tiputtaisi siitä vähän enemmän, mutta tässä samassa se aina on.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla jumitti paino kaksi viikkoa samassa! Vasta eilen ja tänään on näyttänyt vähemmän kuin se jumipaino, saa nähdä pääsenkö siitä nyt taas alaspäin :)

      Eniten pelkään sitä, että mullakin karkaa käsistä, jos otan palan suklaata. Tai levyllisen, mitä sitten seuraavana päivänä kun tekee taas mieli muttei voikaan?

      Poista
  2. Hienoa itsehillintää! Täällä myös kuukauden suklaattomuus-projekti, muutaman kerran vähän repsahtanut ja huono omatunto siitäkin, kun saisin kuitenkin jonkun leivoksen tai vähän jätskiä sen sijaan syödä. Mutta kun olen repsahtanut, niin olen huomannut että ei se suklaa olekaan enää niin hyvää! Ei tule enää sellaista "automaattista kättä" joka vain otti mekaanisesti lisää ja lisää. Tähänkin olen tyytyväinen. Vielä kun sais potkaistua itseään perseelle ja aloittaa oikean laihdutusprojektin.

    Painoa on vähemmän kuin ennen raskautta (semmonen- 7kg), mutta ylimääräistä löytyy kyllä vielä 12 kiloa ja sen pudotettuani olisin normaalipainossa. Kylläkään en näytä yhtään hoikemmalta kuin ennen raskautta - en tiedä mistä ne kilot ovat lähteneet. Hiuksista, jotka tippuivat 3kk synnytyksestä? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei pidä olla itselleen liian ankara! Jos repsahtaa niin yrittää jatkossa kovemmin! :)

      -7 kg alkupainosta on mun mielestä jo todella hyvin, mitä siitä vaikka lisää pudotettavaa onkin! Voit olla ylpeä itsestäsi sillä on kuitenkin enemmänkin yleistä se, että jo ennestään ylipainoa kantavat saavat vaan lisää kiloja kannettavakseen lapsen saannin jälkeen, joten älä missään nimessä vähättele omia saavutuksiasi! Paljon tsemppiä jatkolle, you can do it!!!

      Poista
  3. Miulla on paino nyt vähemmän mitä ekassa neuvolassa. Enempää en haluu tiputtaa :).
    Tosi hyvin siulla tippunu paino! Miulla on samanlainen nahkakasa mahassa, ärsyttävää :D. Se ei näy onneks kunnolla ulospäin, mut sit ku puristaa tolleen niin siellähän se reppu vielä köllöttää -.-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, luin ensin pikaisesti et: mulla on nyt vähemmän painoa kun ensi neuvolassa.. Enempää en halua puhua siitä. ;D

      Mutt tosi sä oot tosi hyvässä kunnossa ja mä oon nähny sut livenä ;) joten tiedän!!

      Mun maha on kans vaatteiden alla piilossa ja jos jännitän vatsaa niin 3cm katoaa helposti, mut todellisuus näkyy kun kumartuu alas eikä jännitä tai löhöö sohvalla ja Olivia tökkii mahaa :D

      Poista
  4. Huippua!! Hyvä :) Herkkupäivä on sallittua ja ihan toivottuakin, ettei mene ihan liian tiukaksi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! Repsahdus pelko on vaan suuri enkä ole vieläkään varma uskallanko! :D mieluummin liian tiukka ku löysä!

      Poista
  5. Oi, oot ihanan pitkä! Hieno pudotus toi reilu 5kg :) :) Jes!! Mulle olis mahdotonta olla noin pitkä aika kokonaan ilman mitään namia. Myönnän, ettei siinä asiassa paljoo itsekuria oo :D
    Mun painonpudotus menee nyt ihan hyvin, en oo kylläkään samoissa mitoissa mitä ennen raskautta. Toisaalta en ehkä tahdokaan olla, olin aika tikku silloin, tahtoisin enemmänkin lihaksistua :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Onhan tässä 176 senttisessä varressa omat puolensa :) hyvät ja huonot!

      Sun postauksia katsomalla, näytät huiken hyvältä, ei sulla mitään Hätää tuu olemaan, pääset varmasti juuri siihen mihin tähtäät! :)

      Poista
  6. Täällä pikku hiljaa, askel kerrallaan mennään kohti terveellisempiä elämäntapoja ja yritetään tuota löysää mahanahkaa saada pois! ;-) Kertoileppas sitten täällä blogissa sun fitmom-projektista tarkemmin niin jos vaikka saisi itsellekin hyviä treeni/ruoka ideoita ym! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! Monella se kuntokuuri tahtoo tammikuun jälkeen unohtua :)
      Hirveästi en ruoka ja salin sisällöstä pysty kertomaan, sillä kyseessähän on maksullinen bodycampin ohjelma ja olen sitoutunut pitämään ohjelman omana tietonani. Mutta jotain ruokavinkkejä ainakin on tulossa, olen kehitellyt omia reseptejä :) tsemppiä sullekin!

      Poista
  7. Ihan huippuhyvin! Lähetä tota motivaatiota tännekin! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä whattsappasin sulle motivaatiota, tuliko perille? :)
      Voin laittaa myös postissa tulemaan, paljon sä haluut, kilon, kaks?

      Poista
  8. Hienoa, että sait painoa putoamaan! Wow!

    Nyt vaan et sorru syöpyttelyyn :)

    Mulla suunnitteilla kanssa paino postaus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Anette!
      Painonpudotus näyttäisi nyt olevan aika monen mammabloggaajan tapetilla! Mikä on mun mielestä vaan huippujuttu, sillä terveys ja liikkuminen kulkevat käsikädessä. Mieli voi hyvin ja keho myös, kun turhat sokerit jätetään pois :)

      Jään odottamaan postaustasi, tsemppiä urakkaan!

      Poista
  9. Mä painan pari kiloa vähemmän kun ennen raskautta. Vauva on 5kk. Ennen raskautta painoa oli 55kiloa ja viimeisellä raskausviikolla 63kiloa. Nyt puntari näytti 52,5kiloa. Kaikki on lähtenyt oikeastaan itsekseen pelkillä vaunulenkeillä. Kroppa nyt ei tietenkään ihan samalta näytä vaikka paino on lähtenyt :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Wau, sullahan on asiat jo nyt hyvin! Saa nähdä mikä tikku olet kun lapsesi on 11kk ikäinen :)

      Mä olin omassa painossani 4kk synnytyksestä mut sit se vaan pysyi koko ajan samana. Thaimaassa sitä tuli lisää ja vasta herkuttomuus on ajanut sen alas! Jos sulla tippuu noin hyvin "pelkillä" vaunulenkeillä (nekin vaativat työtä ja tahtoa lähteä ulos liikkumaan) niin olet todella hyvässä asemassa, moni on varmasti kateellinen! :)

      Poista
  10. Luin aiemmn tän postaksen ja äkkisseltään luettuna noita kommentteja kukaan ei oo vastanu tohon että onko sokeri aiheuttanu aiemmat käyttäytymis oireet niin vois vaikka sanoo.. Noh mä voin sanoo että kyllä sokeri aiheuttaa juuri kuvailemisiasi oireita ja paljon muutakin.. Eihän se sokeri mikää terveystuote ole.. Kohtuushan on aina hyvä muistaa :D vaikeaa se on mutta en sanoisi että se olisi sinun syysi.. Sitä vaan on koukussa sokeriin... Monestihan sitä jotkut ihmetteleeki että miksei laihdu mutta se selittääkin kun syö liikaa sokeria ja liikaa piilosokereita.. On se aika mahotonta täysin sokeroimattomasti elää mutta vähentää voi ja siitähän se lo ba mieliki paranee... Nimimerkillä itsekkin kyllä kamalan perso suklaalle jos sille päälle sattuu mut nyt syön herkkuij kerran viikos ja paino on lähteny tippuu ku itestää.. Tokihan oon koittanut liikkuakin että edes auttaa sitä laihtumista... Mutta tosiaan halusin vastata tohon kysymykseen ja oon seurannu blogia pitkään... Oon vaan laiska kirjottaa.. Tai kaikki aika tuntuu yleensä menevän melkein 10kk ikäseen poikaan :) tykkään kyllä blogistasi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kun päätit kommentoida!

      Näinhän se on, sokeri on myrkkyä ja kohtuudella pitäisi käyttää, vaikka vaikeeta se on.

      Sait minut hymyilemään viimeisillä sanoillasi, kiitos että tykkäät! :)

      Ihabaa kevättä sinulle ja kommentoi useammin!

      Poista

Kiitos kommentistasi! Vastaan pian :)