maanantai 26. toukokuuta 2014

Ikäkriisi(kö)? Melkein kolkyt.

Mulla oli eilen synttärit. Ja kävimme eilen ystäviemme lapsen 1-vuotis synttäreillä. 
Suurin osa kuvista on sieltä.


Miten sitä pienenä odottikaan syntymäpäiväänsä! Mulle synttärit oli yhtä kuin koulu melkein loppu,  kesä alkamassa ja lahjojen saantia.

Melkein kaikki on pysynyt samana, paitsi koulujen loppuminen tottakai, mutta se suurin asia on muuttunut. 

Niitä synttäreitä ei enää odota samalla tavalla.


Kun ajattelin lukua, vuosia, joita täytin, tajusin täyttäväni kolmen vuoden päästä kolmekymmentä. 
Siitä kymmenen vuoden päästä neljäkymmentä.
Ja siitä kymmenen vuoden päästä viisikymmentä. 


Kaukaa haettuja nämä luvut, i know. Mutta minusta tuntuu kamalalta olla 27 vuotias. Melkein kolkyt! 
Miksi se 30 on niin ISO juttu? Ihan sama parikymppinen Karinahan minussa vieläkin asuu? 
Vai asuuko?

Kun äsken luettelin, mitä olen 13 vuoden päästä, voisin miettiä myös taaksepäin, mitä minulle on tapahtunut viimeisen 13 vuoden aikana. 

PALJON.
 13 vuotta sitten olin 14 vuoden ikäinen teini. Asuin vielä Eestissä eikä mistään ollut mitään tietoa. Olin ihastunut koulumme radion dj:hin ja kuvittelin olevani coolimpiakin coolimpi.

Nyt olen aikuinen, vaimo, äiti, kouluttautunut ja itsenäinen. Itse asiassa nyt olen aika cool ;)


Miksi siis murehtia seuraavaa 13 vuotta? Silloinhan tästä sinimekkoisesta tytöstä tulee samanikäinen kuin minä olin 13 vuotta sitten. Ja siihen on vielä pitkä aika.

Nauttikaamme siis juuri siitä iästä, mitä olemme juuri nyt!

Paljon onnea Minä <3


8 kommenttia:

  1. Mulle on tullut ihan kaamea ikäkriisi viime aikoina!! Ja oon sua vuoden vanhempi..Ja justiin toi kolmenkympin raja mua kauhistuttaa. Mikä siinä onkin?? Oonko mä oikeasti jo muka elänyt ne parhaat nuoruusvuodet? No ei tosiaan pitäis näitä miettiä liikaa!
    Jokatapauksessa siis, myöhästyneet onnittelut beauty!!! ♥ Upea ei-vielä-kolmekymppinen!!;D

    VastaaPoista
  2. Paljon onnea sinä!! :) se 10 vuotta on niiiiiiiin pitkä aika.. oma esikoinen on sit teini :O ja ite tietty yhtä nuori ku nytkin :D

    VastaaPoista
  3. Onnea näin jälkikäteen! Meillä onkin muuten synttärit melkein samana päivänä... :)
    Muistan kun olin sinun ikäinen, minulla oli ihan hirveä ikäkriisi!! Kauhulla odotin sitä kolmenkympin rajaa. Mutta pari vuotta sitten kun täytin sen pelätyt 30v, niin ei se sitten enää tuntunutkaan niin kamalalta... Naama ei tullutkaan täyteen ryppyjä eikä maailma loppunut. :) Näin jälkikäteen en edes tiedä mikä siinä niin pelotti :D Nykyään on itse asiassa ihan kivaa olla kolmekymppinen, oikeesti aikuinen :) ;)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! Vastaan pian :)