torstai 15. toukokuuta 2014

Laihduin 8 kg 5 kuukaudessa.

"Laihdutusprojektini" on näillä näkymin tullut vihdoin tiensä päähän.
Vaikkei niitä vaa´an lukemia pitäisikään katsoa, olen viimein saanut katsoa itselleni mieluisia lukuja.
Kun ensimmäinen lukupari on 65, ei pilkun jälkeen olevalla luvulla ole niin merkitystä. 

Eilen painoin 65,4 kg, tänä aamuna vaaka näytti 65,1kg.



5kk ja -8,3kg.



Olen sanaton. Ja tyytyväinen. 

En voi kehua päässeni tähän kuntoon noudattamalla Fitmom kurssin ohjeita. En voi kehua käyneeni joka päivä salilla ja jättäneeni herkut pois. Mutta yhden asian olen jättänyt pois ja luulen, että tällä on ollut suuri merkitys tässä painonlaskussa.

Jätin nimittiän noin kuukausi sitten vilja- ja vehnätuotteet pois ruokavaliostani. Olen syönyt pelkästään kauraa ja riisiä/perunoita. Myöskään ruistuotteita en ole syönyt muutamaan kuukauteen. Ja nyt puhun vain leivistä ja pastasta. Esim. äitienpäivänkakku sisälsi vehnäjauhoja, ihan niin tarkka en ole asian kanssa.

 Miksi?

Jatkuva mahan turvotus, ilmavaivat, kipeä maha. Ilmavaivojen takia jäi ruis jo ajat sitten pois, mutta nyt yhdistin turvonneen ilmapallomahan viljaan ja vehnään ja päätin kokeilla vain kauraa. Ja se toimi! Mahani ei turpoa enää, ilmavaivat ovat huomattavasti helpottaneet ja jos lasketaan yks plus yks, niin painokin lähti mukavasti laskuun muutoksen myötä!

Kauraleipiäkin on erilaisia eikä niihin tylsisty. Torinolta löytyy kaurapastaa. Riisi ja peruna on mulle ok. Hurjaa, että näinkin pienellä ruokavaliomuutoksella voi saada näinkin suuria muutoksia aikaan!
Olen painanut 65 kg viimeksi 10 vuotta sitten 17-vuotiaana. 

Nythän se työ vasta alkaa, miten saan painon myös pysymään tässä luvussa!!


On kiva lähteä viettämään viikonloppua Helsinkiin näin "kevyenä"! :)

T. Karina, 176 cm & 65 kg

24 kommenttia:

  1. Hyvä Karina!!!! ♡♡
    Vehnä on kyllä pahasta! Hyvä vinkki toi kaurapasta!

    VastaaPoista
  2. Jee, onnea! Pitää muuten munkin kokeilla jättää pois nuo leivät vähäksi aikaa, jospa se laskis oman masunkin turvotusta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, kiitos! :) tuntuu hassulta, mutta kaipa tämä ob totta! :)

      Poista
  3. Karina, ihan mahtavaa!! Tosi huima painonpudotus . :) kyllä kelpaa lähteä viikonlopun viettoon ♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Noora!! Oon niin innoissani viikonlopusta! Toisaalta itkettää jo nyt Olivian jättäminen :(

      Poista
  4. Onnittelut hyvästä suorituksesta! :) tuo on kyllä jännä millasen turvotuksen nuo "valkoiset jauhot" saa aikaan. Onneks ilman niitäkin voi elää :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Hanne!!
      Niinpä, ilman niitäkin voi elää!

      Poista
  5. Onnittelut! :)
    Mitä kauraleipiä olet syönyt, useimmissa taitaa olla vehnäjauhoja mukana?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos onnitteluista, tuntuu hyvältä!
      Noh, täytyy myöntää, että sinisilmäisenä olen syönyt pääasiassa kaurapuikuloita ja tänään katoin selostetta tarkemmin - vehnäähän se sisltää!! Eli en voi sanoa jättäneeni vehnää kokonaan, mutta vähentänyt olen huimasti! :) en ole ollut niin tarkka tuona kanssa!

      Poista
    2. Niin ja esim. Torinon kaurapastassa on vain 30% kauraa ja kaurakuitua. Loputkin onkin vehnää. Mutta onhan tuo 30% parempi kuin ei mitään :) Itse joudun keliakian takia katsomaan tuoteselosteet tosi tarkkaan ja on tullut huomattua että tuoteselosteissa voi olla melkoisia yllätyksiä.
      T. Toinen anonyymi

      Poista
    3. Minä kans ajattelin udella, et ootko löytänyt jotain ihan täysin kauraleipää, kun minäkin oon harmistunu ku aina se vehnä on mukaan tungettu. Ja samaten tuota pastaa mietin, ku en ite ainakaan täyskauraista löytänyt. Mutta ihan MIELETÖN pudotus, hyvä sinä!! :)

      Poista
    4. Minä kans aattelin tulla kysymään, että mitä täyskauraleipää oot löytänyt, ku ite oon monissa just huomannu tuon vehnän mukana. Samaten täyskaurapastaa en löytänyt ku yritin ettiä. Mut ihan mieletön pudotus, vau ja hyvä sinä! :) Kyllä nyt kelpaa kesää viettää pienissä vaatteissa ;)

      Poista
    5. Joo, oon ollu näköjään aika sinisilmäinen ja sokea noitten "kauratuotteiden" kanssa 😂 johtuu ihan siitä kun en tarkoituksella jättänyt muita pois vaan ajauduin siihen tilanteeseen ja aloin miettimään syömisiäni nyt jälkikäteen, tajusin että olen syönyt aika paljon kauraa :)
      Virheitä sattuu!

      Poista
    6. No mutta ei tuota voi virheeksi sanoa kun noin huippuja tuloksia ;) Katoin ihan silmät selällään sitä sun facebookkiin laittamaa kuvaa ennen keikalle menoa, näytit niiiiin upealta että! :)

      Poista
    7. oi kiitos, tässähän punastuu :)

      Poista
  6. Upea saavutus, wau!! Voit olla supertyytyväinen itseesi <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Nica! Täytyy sanoa, että olen supertyytyväinen!!:)

      Poista
  7. Moi! Blogissani on sulle haaste :D http://thekotikolo.blogspot.fi/

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! Vastaan pian :)