tiistai 12. elokuuta 2014

Lopetan, en lopeta. Lopetan, en lopeta?

Ihan ensin haluan kysyä teiltä muitla bloggaajilta: Miten hitossa te saatte ajan riittämään kirjoittamiseen? Ja  vielä jokapäiväiseen sellaiseen? Joko en osaa organisoida aikaani tarpeeksi hyvin TAI olen asettanut muut asiat etusijalle ja nauttinut vapaasta elämästä ilman blogia. Veikkaan jälkimmäistä, sillä oishan mulla aikaa ollut, jos olisin vaan ottanut puhelimen käteen ja naputellut.



Mulla on nykyään blogini suhteen hyvin ristíriitaiset tunteet. Harva se päivä pyöritän mielessäni ajatusta kokonaan lopettamista. Sitten saan taas päähäni, että nyt aloitan homman tosissani, alan työstämään postuauksiani paremmiksi ja pyrin pääsemään blogillani "johonkin". Mihin? Enpä tiedä. Eikös meistä jokainen, joka bloggaa (ja varsinkin ne, jotka tekee tän oikeasti tunnollisesti ja järjestelmällisesti) toivo, että joku kaunis päivä sähköpostiin kilahtaa kutsu sinne "jonnekin"? 



No mä voin myöntää, että minä joskus haaveilin. Mutta ei minun blogistani ollut siihen  - eikä minusta. Olen liian laiska päivittämään tätä säännölliseti, olen liian tylsä kirjoittamaan elämästäni värikkäästi ja minulla ei ole ketään, joka kuvaisi minua muulloinkin kuin silloin, kun ojennan kameran käteen ja käsken ottamaan muutaman kuvan. En haaveile enää mistään.



Masentaahan se, kun ajatus ja blogi seisoo paikallaan. Ympärillä olevat blogit kasvaa, kehittyy, on portaaliin siirtymisiä, on kidspotteja, kideblogeja, blogirinkejä, indiedaysejä, jne jne jne. Niitäkin portaaleja tuntuu syntyvän kuin sieniä sateella.. Haluaisin saada kirjoittamisen intoni takaisin, en halua tämän olevan pakkopullaa vanhasta tottumuksesta. en kuitenkaan halua paineita enkä "pakko kirjoittaa" tunnetta. Missä kulkee se kultainen keskitie sitten? Toivottavasti ette lukijat pahastu, kun välillä on  pitkiäkin taukoja, täällä minä kuitenkin ajatuksieni kanssa olen ja kovasti yritän tsempata kirjoittamisen suhteen -  siitä kuitenkin nautin niin paljon. Ehkä tämä on vaan joku "vaihe".

                                                                     Karina

17 kommenttia:

  1. Mullakin on nuita vaiheita monesti ja tuntuu, että päässä ei pyöri mitään muita, kuin tuulen pesiä, jos niitäkään. Mä kirjoitan aina silloin,kun oikeesti on mieli kirjoittaa jotakin kiinnostavaa mitä sillä hetkellä mielessä juoksee. Joskus kirjotan iltaisin, joskus pojan päikkäreiden aikaan, mutta muuten ei kyllä ole aikaa. Pääasia, että ite tykkää siitä mitä tekee. Ihan vasta yks mun tuttu kysy käytänkö kaiken vapaa-aikani johonki blogiin..heh, no en aivan!! :`D ihana, kun kerrot näistä jutuista avoimesti ja toivottavasti menee ohi ja jatkat sillä tykkään sun blogista. ja ihania kuvia, vau toi sun kroppa!! :O

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, etten ola ainut, joka ajattelee tuollaista ;)

      Mä tykkään kans kirjoittaa silloin, kun on OIKEASTI asiaa, ideoita, täytepostaukset ei oo koskaan ollut mun juttu, mut kyl sitä alkaa jo vähän olla pettynyt omaan blogiinsa, jos ymmärrät, mitä tarkoitan,

      Poista
  2. Teet ja kirjoitat niin usein kun itestä hyvälle tuntuu. Ei se väkisin vääntäminenkään ole kiva. Mieluummin luen harvemmin, kuin joka päivä olevia kollaaseja "nämä haluaisin" eri teemoista, kun ei ole muuta keksitty. Tai päivän asut.

    Ehkä oma lehmä ojassa, kun postaustahti on varmaan 1-2x/vko, ei aina sitäkään, mutta teen miten ite tykkään. Välillä iskee inspiraatio ja kirjoitan liki joka päivä, välillä joka toinen viikko :D Tosin miun blogi ei ookkaan mikään suosittu ja ei toivoakaan mihinkään Inspirationeihin pääsyistä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Taija, niinhän sen pitäisikin mennä, kirjoittaminen on loppujen lopuksi se harrastas itselleen, ei muille.

      Tällä hetkellä mun päivän asut oiskin toooosi mielenkiintoisia - verkkarit ja toppi, melkein joka päivä ;D


      Mulla on sama homma, välillä inspiraatio iskee ihan kunnolla, ja sit se vaan häviää :/ ehkä mun pitäs stressata vähemmän tästä touhusta :)

      Poista
  3. Mulla on JUSTIIN (ehkä) tulossa samantyylinen postaus.. liittyen siis tohon että muut bloggaajat vaan "kehittyy" ja on mukana vaikka missä.. ja mä en oikeestaan ees halua?? mä vaan liibalaabaa kirjottelen, ja poljen paikallaan.. jotenkin nolottaa että musta ei oo nyt tässä mihinkään=D
    En oo lopettamassa,, mutta välillä on kyllä niin laskussa koko touhu=D kunnes tulee taas uus tsemppi ja into. Ja mäkin mietin, että onko mulla ees aikaa panostaa nii paljon kun haluaisin.
    Mutta en kyllä haluaisi että säkään lopetat ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pistä vaa tulille sun postaus! Mielenkiintoista lukea muittenkin ajatuksia aiheesta :)
      Mä taas pohjimmiltani haluisin olla mukana vaikka missä, mutta mulla ei ole tarpeeksi lukijoita eikä sivunkatseluita viikossa, niin se rajoittaa mukaan pääsyä. Siihen minusta ei kuitenkaan ole, että alkaisin spämmäämään muitten kommentibokseja ja jotai keskustelupalstoja!
      Kiitos ihana, juuri sinunlaiset lukijat saa mut pysymään tässä! <3

      Poista
  4. Voi älä ainakaan lopeta!
    Sun blogi on ihana nimenomaan sen takia että kirjoitat ihan tavallisia arkisia asioita:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, lämmittää mieltä ja antaa inspiraatio tämänlainen palaute!!

      Poista
  5. Minulla on menossa sama vaihe! Luulen, että se johtuu osaksi tästä kesästä, on vain niin paljon muuta tekemistä kuin istua koneella! Kun itse en puhelimella jaksa näpyttää.. eiköhän ihmiset ymmärrä, että aina ei ajan jakaminen mene tasaisesti. Minusta parempi on kirjoittaa kun se itse hyvältä tuntuu. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oot varmaan oikeassa! Kesällä tuli muutenkin luettua tosi vähän muitten blogeja ja omankin päivitys oli tosi satunnaista. Ehkä se vaan on se KESÄ :)

      Poista
  6. Moikka Karina! Oon seurannut sun blogia varmaan kohta puoltoista vuotta, ja edelleen käyn aina lukemassa sun postaukset! Eli älä lopeta :D
    T. Mama ja typy 1v2kk

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Mama ja typy 1v2kk!!
      Kiitos ihan mielettömästi ihanasta kommentista!

      Poista
  7. Joo älä missään nimessä lopeta !! Oot ihan paras tässä ja aiheet on olleet just huippuja. Toivon myös ettet liitykään minkään portaalin alle, ne pilaa hyvät blogit :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihana! Juuri sinunlaiset lukijat saa mut pysymään tässä touhussa <3

      Poista
  8. Eipä sitä aikaa tunnu aina löytyvän... eikä ihan aina sanottavaakaan. Omakin blogi tuntuu aika pitkälti polkevan paikoillaan mutta toisaalta; en itse taida tavoitellakaan tällä mitään. Lukijamäärän kasvaminen on aina yhtä ihanaa, mutta omalla kohdallani en odota sen vievän mihinkään. Eihän siinä mitään, jos on viedäkseen, mutta olen hieman pessimisti tämän asian kohteen :D

    Mutta mitä tulee sun blogiin, niin tykkään tästä blogista ihan valtavasti - eniten omaa makuani vastaavatkin blogit, joista löytyy arkisia asioita ja tavallista elämää. Joskus toki jotain muutakin. Mutta tämä on kyllä yksi lemppareistani :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Janni, olet kans yksi mun lemppareista, koska tykkään lukea, huomattavasti enemmän, kuin vain katsoa kuvia. Ja sinä todella tarjoat lukemista.
      Lukijamäärän kasvaminen on ihanaa ja saa jatkamaan päivästä päivään. lukijoiden ihanat kommentit on toinen, mikä piristää päivää! jotenkin tuntuu vaan, että jos lukijamäärä pysyy kuukauden samana, on epäonnistunut eikä kehity eteenpäin. Ehkä vika on kuitenkin itsessään, kun odottaa liikoja eikä päivitä blogia ja sit vinkuu? ;D hihi.
      Tssemppiä sulle!

      Poista

Kiitos kommentistasi! Vastaan pian :)