torstai 25. syyskuuta 2014

Kotiminä vs työminä / Kodumina - töömina




Kotona, minä sotken ja jätän tavaroita minne sattuu.
Töissä, minä olen järjestelmällinen ja kaikilla tavaroilla on oma paikkansa.


Kotona, minä syön vähän välillä, milloin leipää, milloin hedelmää, milloin mitäkin.
Töissä, minä unohdan ruoan olemassaolon aika lahjakkaasti. Suklaakonvehteja tosin uppoaa senkin edestä..


Kotona, minä mietin töitä. Miten voisin kehittää itseäni, mikä meni päivällä hyvin ja mitä voin tehdä huomenna eri tavalla.
Töissä, minä ajattelen kotia. Mitä jäi illalla tekemättä, mitä pitää tehdä viikonloppuna.



Kotona, minä pukeudun lökäpöksyihin ja reikinäisiin sukkiin.
Töissä, minulla on mustat siistit housut, ehjät sukat ja nahkasaappaat.


Kotona, kuljen ilman meikkiä ja tukka nutturalla.
Töissä, olen meikattu ja tukka laitettu.


Kotona, minä olen vähän väliä väsynyt.
Töissä, minä olen iloinen ja pirteä.


Kotona on ihanaa olla <3
Töissäkin on kyllä aika kivaa!


Kun koti- ja työminä yhdistetään, on lopputuloksena tasapainoinen ja onnellinen minä.




Karina






Kodus, jätän kõik asjad laiali.
Tööl, kõikidel asjadel on olemas oma koht ja kõik on ilusta enda kohal.


Kodus, ma söön kogu aeg midagi, millal leiba, millal puuvilju.
Tööl, ma tihti unustan süüa. ainult shokolaadikommid leivad tee muu kõhtu.


Kodus, mõtlen tihti töö peale. Mida teha homme paremini, mis jäi tegematta jne.
Tööl, mõtlen tihti kodu peale. Mida ei viitsinud eile teha, mida teen nädalavahetusel.


Kodus, näen väljä eriti kodune, käin ringi auguliste sokkidega ja kollidz pûkstes.
Tööl, mul on ilusad riided seljas, nahksaapad ja auguta sokid.


Kodus, olen meigita ja juuksed sassis.
Tööl, teen ilusa meigi ning panen juuksed kas kinni vöi kenasti lahti.


Kodus, olen tihti väsinud.
Tööl, olen energiline ja söbralik.


Kodus on hea olla..
..ja tegelikult tööl on ka päris hea olla :)


Ja kui panna töömina ja kodumina kokku, siis löpptulemuseks saame päris stabiilse ja õnneliku mina!






4 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. <3
      ps. mul on niin hyvä mieli sun puolesta!!! Kideissä on varmasti mahtava porukka :)

      Poista
  2. Näinhän se menee. Kyllä työssä olosta saa paljon irti (olettaen että viihtyy töissään). Kotona jaksaa paremmin ja se kun saa kotona rentoilla auttaa jaksamaan töissä :) Oliko sulla muuten ihan täysi työaika? Itse teen 78%työaikaa eli 4 päiväistä viikkoa ja se on kyllä ihan täydellistä pienen lapsen kanssa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näinhän se menee :)
      Teen ihan täyttä viikkoa eli 37,5h viikossa, siihen päälle vielä tunnin ajomatka yhteensä. Yhteensä siis 42,5h olen viikolla pois kotoa. Onhan se paljon :/
      78% työaika kuulostaa toooosi hyvältä, olet onnekas, kun olet saanut järjestettyä työpaikkasi kanssa tälläisen jäjestelyn!

      Poista

Kiitos kommentistasi! Vastaan pian :)