lauantai 8. elokuuta 2015

Ensimmäiset päivät kotona.

ISO kiitos kaikille onnitteluista niin täällä blogissa, Facebookissa kuin Instagramissakin. Onnitteluita tuli todella paljon  ja olen jokaisesta valtavan onnellinen, kiitos!



Me päästiin torstaina puolen päivän maissa kotiin eli nyt on kolmas päivä meneillään. Tosi hyvin on kaikki sujunut, arki on vielä repaleinen ja tavarat sekä rytmi etsii vielä paikkaansa, mutta onneksi mies on kesälomalla vielä pari viikkoa, joten ehdimme tottua uuteen arkeen.

Olivia on ottanut pikkuveljen hyvin vastaan. Haluaa halata ja pussata häntä usein eikä valitettavasti osaa tietenkään varoa pientä vielä yhtään. Mutta se onkin sitten meidän vanhempien tehtävä opettaa isompaa ja suojella pienempää.

Maitoa tulee hyvin ja poika on jo nyt kunnon tissiapina, kuten siskonsakin oli. Viime yönä heräsi 1,5-2 tunnin välein rinnalle, söi noin 5-10 min ja jatkoi tyytyväisenä uniaan. Sain itsekin aika hyvin nukuttua. Nukkumajärjestely meillä on tällä hetkellä se, että minä ja vauva nukutaan makuuhuoneessa meidän sängyssä ja mies nukkuu Olivian kanssa Olivian huoneen sohvalla. Päivällä pikkuinen nukkuu omassa pinnasängyssään ja kunhan imetysvälit yöllä pidentyvät, olisi tarkoitus laittaa myös yöllä pinnikseen. Mutta aika näyttää, miten käy.

Mun oma vointi on suht ok. Pelkään vaan kamalasti kohtutulehdusta ja olen varma, että mulle on se tulossa. Olivian aikaan mulla oli ensin kohtutulehdus, siihen heti perään tuli pikkulantion tulehdus ja siitä jatkettiin vielä rintatulehduksella sekä gastriitti ja -antibioottiripuliepäilyksellä, jolloin olin sairaalassa eristyksissä. Nyt pelottaa kovasti sama kohtalo. 

Synnytyskertomus on tulossa, on muuten ihan erilainen kuin eka! 

On ihanaa olla kahden pienen äiti, mutta kyllä mua myös pelottaa arki yksin, kun mies palaa töihin. Onneks on se pari viikko vielä opetella tätä! Olivian uhma ei yhtään helpota tosin asiaa.. Just nyt tuntuu kuitenkin tosi hyvältä, ihanaa viikonloppua teille <3


Karina




18 kommenttia:

  1. Voi toivotaan että huolesi on turhaa <3
    Tsemppiä kovasti arkeen vauvan ja uhmiksen kanssa :)
    Synnytystarinaa odotellessa <3

    VastaaPoista

  2. Ei mitään kohtutulehdusta!!! Toivottavasti ei tuu :)
    Kyllä se arki alkaa siitä hienosti rullaan, sillonkin kun mies lähtee töihin :)
    Hyviä vointeja ja rakkautta koko perheelle ♥

    VastaaPoista
  3. Voi oikein paljon onnea pikkuisesta! Minä kun silloin talvella sain sen keskenmenon niin nyt olisi uusi matkalainen aika alkumetreillä kyydissä. Niin toivon että nyt kaikki menisi hyvin. Tsemppiä uuteen arkeen! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi, ihana uutinen! Pidetään sormet ja varpaat ristissä <3
      Kiitos tsempeistä!

      Poista
  4. Ihanaa lukea kuulumisia. :) Toivotaan ettei mitään tulehduksia tällä kertaa tule.
    Ihanaa vauvantuoksuista arkea sinne.♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 ihan kohta kohta se teilläkin arki muuttuu :)

      Poista
  5. Onnea ja tsemppiä yöheräilyihin sekä uuden arjen totutteluun <3

    VastaaPoista
  6. Hyvin se arki sit sujuu! Mua kans alkuun KAUHISTUTTI ajatus siitä et mies lähtee töihin, mutta hyvin ollaan pärjätty :) me tullaan mielellämme seuraksi joku päivä sit kunhan teillä arki koittaa (ja saadaan jotenkin auto käyttöön)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, että sitä pärjää! Saat antaa mulle kaikki arjen vinkit sitten :) Olette tervetulleita kylään! Pitää kattoo kuun loppupuolella hyvä sauma :)

      Poista
  7. Meillä nukkumisjärjestelyt hyvin samanlaiset. Toivottavasti säilyt tulehduksitta!! Meidän isillä alkaa huomenna koulu eli minulla alkaa jo arki kahden lapsen kera, o-ou.. saa nähdä miten pärjätään! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Postausta sitten arjesta yksin, kiitos! :) toivottavasti lähtee sujumaan hyvin!

      Poista
  8. Voi, sydämelliset onnittelut <3 Tällaiset on niin ihania uutisia että ihan herkistää muistelemaan kun N syntyi. :')

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Oon ajatellut sua monesti, olisi kiva lukea taas kuulumisia <3 sitä jotenkin kaipaa sua, vaikkei oikeasti edes tunneta <3

      Poista

Kiitos kommentistasi! Vastaan pian :)