maanantai 31. elokuuta 2015

MyBody: 4 viikkoa synnytyksestä.

Olen kuullut sanottavan, että toisen raskauden jälkeen sitä ei palaudukaan niin nopeasti ja välttämättä ollenkaan samoihin mittoihin, mitä on ollut ennen raskautta. Synnytyksestä on vasta 4 viikkoa enkä todellakaan odottakaan, että olisin nyt mallin mitoissa tai edes lähelläkään omaa normaalipainoa tai ulkonäköä. Raskauden aikana kerätyt lähes 16 kiloa tulivat pikkuhiljaa, joten ne varmasti myös lähtevätkin pikkuhiljaa. 

Synnärille multa jäi 1,8 kg. Rinnat painoivat kotiin tullessa varmaan ainakin vauvan verran. Oliviasta mulla ei jäänyt synnärille yhtään mitään. Silloin painoa kertyi 20 kg ja 4,5 kk myöhemmin olin jo omaakin pienemmässä painossa. Tällä kertaa lähtötilannekin oli hieman eri - painoin nimittäin 5 kg enemmän, kuin Olivian alkuraskaudessa.

Tässä kuvassa olen vasemmalla raskausviikolla 41+0 ja oikealla kolmantena päivänä synnytyksestä.

     Nyt, 4 viikkoa synnytyksestä, mittani ovat seuraavanlaiset:

Paino:  80,1 kg  TAVOITE 68 kg, pudotettavaa siis -12kg
Rintojen alta: 80 cm TAVOITE 75cm eli -5cm
Vyötärö 87 cm TAVOITE 72 cm -15 cm
Napa 99 cm TAVOITE 82 cm, -17cm
Lantio 104 cm TAVOITE 94 cm, -10cm
Reidet 2x62 cm TAVOITE 56 cm, -6x2 = -12cm

Tavoitteen numerot eivät ole vetäisty hatusta, vaan ne on sitä, mitä olin vuosi Olivian synnytyksen jälkeen. Tavoiteena onkin seuraavan vuoden aikana sulattaa itsestäni 59 cm ja 12 kg. 

ps. olen 176 cm pitkä.

Peilikuva näyttää nyt tälläistä:


Ja ilman paitaa..

Sekä läheltä ;D


Rehellisesti oon vähän järkyttynyt noista luvuista, mitä mittailin. Varsinkin kun vertasin niitä mulle normaaleihin lukuihin.. mutta edelleenkin, mun täytyy muistaa, että synnytyksestä on vasta 4 viikkoa JA mulla on kaksi ihanaa ja tervettä lasta, joita olen saanut kantaa sisälläni <3

Tällä viikolla aloitan kevyet vaunulenkit, 2 kertaa viikossa noin 5 km. Mun selkä ei oikein tykkää vielä kävelemisestä, joten tämän vuoksi niin vähän ja harvoin. Salille mulla ei ole kiire, vasta jälkitarkastuksen jälkeen voin miettiä sitä asiaa. Ruoassa en aio vähentää mitään, edes niitä herkkuja, koska imetän ja tarvitsen paljon hiilareita. Tottakai voisin hieman miettiä herkkujen laatua, mutta en usko, että minusta on nyt siihen. Ehkä parin kuukauden päästä. 

                                                           Aion olla itselleni armollinen <3 

Projektin edistymistä voit jatkossa seurata MyBody tunnisteen alta. Joka viikko en aio koostetta tehdä, mutta silloin tällöin.

Kohti tavoitevartaloa siis!

Kattokaa nyt tuota peppua! 

Karina

14 kommenttia:

  1. Et näytä ollenkaan pahalta nytkään. Juuri synnyttänyt äiti. Wau mikä mamma! Toivottavasti itelle tulis vähemmän raskauskiloja kuin viimeks. Tai no olen mä paljon laihempi ku aloin esikoista odottamaan. Silloin mulla oli 15kiloo enemmän kuin nyt. Tänään rv 8! Olen päässyt vähän pidemmälle kuin keskenmenneessä. Toivo alkaa pikku hiljaa olemaan korkeammalla tämän pikkuse suhteen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, kiitos! Oon kans tyytyväinen tähän hetkiseen tilanteeseen olosuhteet huomioon ottaen :)

      Mahtavaa, että viikkoja tulee toistensa perään <3 luen aina ensin kommentin lähettäjän nimen ennen kuin luen kommentin ja sun nimen kohdalla tuli kylmät väreet, toivoen ettet kerro mitään surullista <3 Onneksi sulla oli vain hyviä uutisia!

      Poista
  2. Heyyy!! Näytätpä hyvältä jo nyt!! Tsemppiä projektiin :)

    Mie en tiedä yhtään noista senteistä mikä on tavoite, varmaan meneee sit sen oman hyvänolon mukaan. Huomenna tulossa viikkokatsaus minun osalta, iiks !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos, kuin myös sinne! Mulla on vuosi aikarajana olla "omassa kunnossa", katsotaan miten käy ;)
      Odotan sun huomista postausta!!! <3

      Poista
  3. Hei, hienosti oot palautunut! Ja jännä hoksata että ollaan aika saman mittaisia, (175,5cm) joten mun on helppo pitää noita sun tavoitteita oikein realistisina ja ihanteellisina :) ja siis itse en ole nyt lähelläkään noita ihannelukuja mutta olen kyllä joskus ollut :D
    Tsemiä "matkalle"!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ai oot! kivaa, edellisen kommentin kirjoittanut Emmi on kans meidän pituinen, kiva aina katsoa esim vaatteita samanpituisten päällä (kuvissa) niin tietää, miten ne oikeasti istuu :)

      kiitos tsempeistä!

      Poista
  4. Näytät tosi hyvältä! Ja tuo arveton vatsa, vau. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Roosa <3 Arveton vatsa taitaa olla kiitos geenien, ympärys kasvoi kuitenkin 35 cm!

      Poista
  5. Armollisesti kohti tavoitetta, kuullostaa hyvältä :)

    VastaaPoista
  6. Hienosti on siellä palautuminen lähtenyt käyntiin. :)
    Juuri naputtelin itsekkin tämän tapaisen postauksen, mutten vielä julkaisemaan kerennyt. :)

    VastaaPoista
  7. Hyvässä kunnossa olet jo nyt! Ja asenteesi on oikea - rauhassa kohti tavoitteita :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pakko olla tällä asenteella niin ei tule pettymyksiä :)

      Poista

Kiitos kommentistasi! Vastaan pian :)