maanantai 4. heinäkuuta 2016

Kaikki ärsyttää.

Miehen loma loppuu huomenna ja keskiviikkona hän palaakin jo töihin. Taas kerran  saa ihmetellä, miten ihmeessä se lomakuukausi meni niin nopeasti? Eihän me edes ehditty tekemään hänen lomallaan juuri mitään. Ei ainakaan mitään erikoista tai mitään, mitä olisin toivonut.

Joka kesä suunnittellaan, että mennään käymään päiväreissulla Savonlinnassa. Suunniteltiin käyvämme myös sirkuksessa, kun se täällä Joensuussa oli. Piti kutsua ystäviä kylään, viettämään iltaa ja grillaamaan. 

Toivoin, että olisimme tehneet jonkun pienen kotimaareissun jonnekin. Tai edes käyty kahdestaan jossakin. Mutta kaikki aika on mennyt kotona. Kotityöt, pihatyöt eivät tunnu loppuvan, vaikka kuinka niitä tekisi. Ollaan toki kotona vietetty perheaikaa, niitten pihatöiden lomassa nautittu auringosta ja perheen yhteisestä ajasta, mutta minä olen sellainen ihminen, jolle mikään ei riitä. Mä tarviin konkreettista tekemistä, konkreettisia juttuja, jotta voi sanoa, että tehtiin lomalla sitä ja tätä. 

Nyt on jotenkin kauhean tyhjä olo. Tosi ärsyyntyny ja ehkä jopa pettynyt. Kun odottaa liikoja eikä mitään tapahdu niin pettyy kovasti. Kun mikään ei riitä? 

Mun vanhemmat ja pikkuveli tulivat aika yllättäen meille eilen. Oli meillä juhannuksena puhetta, että jos Kristerillä on tiistaina golf kisa Karelia golfissa, niin tuovat hänet meille, sillä äidilläni on oma kisa toisella paikkakunnalla. En sitten kuitenkaan osannut ajatella, että tulevat jo sunnuntaina. Onneksi tulivat. Tuli pelattua beach volleyta ja grillatua. Jotain sitä konkreettista tekemistä, mitä kaipasinkin. Äiti oli myös ottanut oman huippuimurinsa (Rainbow) mukaan ja olen tänään imuroinut kaikki meidän patjat ja matot. Sitä p****n määrää, mikä esimerkiksi meidän sijauspatjasta lähti - huhuh, onneks tuli edes nyt puhdistettua se. Heitin myös Kristerille eilen illalla, että mitä jos mentäis leffaan, katsomaan Independece Daytä, mutta mieheni vaikutti olevan elokuvasta 1000 kerta innostuneepi kuin minä, joten superhyvänä vaimona päätin antaa "poikien" mennä.

En minä tykkää scifistä enkä ole nähnyt sitä ensimmäistä osaa, johon tämä vissiin liittyy niin antaa heidän mennä vaan. Mun juttu on kauhu, trillerit, draama ja komediat, ei mitkään scifit. Niinpä siis otin läppärin ja karkasin taas rantakahvilaan kirjoittamaan tätä postausta. Ulkona on tosi sateinen päivä ja kuvittelin, että eihän täällä ole ketään, saan varmasti olla rauhassa omien ajatuksieni kanssa, niin mitä vielä, paikka täynnä eläkeläisiä syömässä pizzaa. Ja he puhuvat koko ajan. Siis luoja, että olen vaihteeksi ärsyyntynyt niin pienestä ja mitättömistä asioista, että sekin ärsyttää.

Sit mua ärsyttää se, että tänään ois ollu laskennalisesti mun nukkumavuoro ja olin kiikuttamassa Alexia vaille kahdeksan miehen luo. Hänpä ei sitten jaksanutkaan herätä vaan tajosi rahaa, omia elimiä ja raajojaan vaihtokaupaksi sille, että saisi jäädä nukkumaan. Vitutti. Nappasin lapset kainaloon ja menin katsomaan lastenohjelmia. Sitten menin alakertaan ja meinasin pyörtyä - eilinen sotku oli jäänyt keittiöön ja kukaan ei ollut yöllä käynyt siivoamassa sitä.. heheh. Joo, kuvittelin, että kun minä hoidin omasta mielestäni eilen lähes kaiken, jopa grillaamisen, niin joku olisi siivonut sotkut. Mut ei. Enkä vaan pysty syömään aamupalaa, jos tiskit lojuvat ja kone on täynnä puhtaita. Ärsytti, mutta niin vain siivosin kaiken. Annoin aamupalat lapsille, söin itse ja menin imettämään Alexia. 

Suuri ärsytyksen aihe on myös eräs paketti, joka on lähetetty minulle 17.6 mutta se ei ole tullut vieläkään perille. Kävin postissa kyselemässä asiaa, ja ihana myyjä katsoi kaikki paketit käsin läpi, todeten, että ei sitä vaan ole. Ja hän omasta mielestään oli nähnyt viime perjantaina, että minulle olisi sellainen tullut. Se paketti maksoi minulle 350 euroa, joten totta helvetissä ärsyttää, missä se on!

Muutenhan kaikki on hyvin. Ärsyttää vaan kaikki. Ärsyttää niin paljon, etten jaksa edes laittaa tähän postaukseen mitään kuvia.

Toivottavasti teillä on parempi maanantai.

Karina.


11 kommenttia:

  1. vanhatuttuseurailija4. heinäkuuta 2016 klo 19.32

    Vituttaa täälläkin, about öö kaikki?
    Ihana avautuminen sulla, joten minäkin avaudun, joudun vaan tekemään sen nimettömänä. Tuntuupa muuten tämäkin hemmetin tyhmälle, kun yleensä kirjotan nimen ja blogiosotteen kera ;)

    Meillä on tuo lapsukainen jo aika iso ja olen jo pitkään vauvakuumeillut, nyt se vaan on pahentunut todella kovaksi ja vihdoin ehdotin asiaa miehelle. Ei. Hän ei halua. Ei ainakaan vielä moniiiin vuosiin.
    Jestas mikä pettymys. Mutta eihän se vielä riittänyt, tietenkään. Piti vielä saada kuulla lääkäriltä, että jos meinaa lisää lapsia niin olisi syytä aloittaa yrittäminen nuorena, sillä siinä voi kestää, paljastuneen sairauteni takia.
    Itkien kotiin ja kerron miehelle. Ymmärrystä ja haleja? no ei vitussa.
    Annoin asian muhia ja otin parin viikon päästä uudelleen puheeksi, mitäpä siitä seurasi, mies raivostui ja rääkyi pärstä punasena ja minä totesin hankkivani lapset jonkun muun kanssa... Sen jälkeen hän on ollut niinkun kaikki olisi helvetin hyvin ja minä itken silmät päästä ahdistuksissani joka ilta.

    Lisäksi vituttaa toki se, että olisi pitkä kesäloma, mutta ei niin mitään tekemistä, kaikki on jossain reissuissa ja mies on töissä. Sitten taas toisaalta olen tyytyväinen että se on siellä töissä ettei tarvi katella.
    Odotan, että työt alkaa, mutta samalla sekin ahdistaa.
    Olen vähän niinkun umpikujassa enkä tiedä mitä teen. Yritänkö alkaa totuttaa itseäni siihin ajatukseen, että tuo lapsi jää meidän ainokaiseksi? Vai pitäisikö alkaa miettiä eroa? Vai pitäisikö itsekin vaan jotenkin (en vittu tiedä miten) yrittää olla niinkun ei mitään ja salaa haaveilla, että tuo vielä mielensä muuttaisi ajoissa?

    Huh kylläpä helpotti näpyttää ja itkeä vähän lisää, kun en tätä blogin puolella voi tehdä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sori, kun vastaan vasta nyt!

      Ensinnäkin, eikö olekin ihanaa, kun sai purkaa kaikki tuntonsa jonnekin! Anonyymina on ihan jees joskus kirjoitella, ei kaikkien tarvitse tiedä kaikkea, joten minua ei ainakaan haittaa, ettet kirjoita nimelläsi <3

      Mut aika ärsyttävä tilanne teillä. Mä en tiedä mitä itse tekisin, mut mies sais kyllä kuulla kunniansa. Voisitko yrittää vedota sairauteesi tai jatkuvasti kasvavaan ikäeroon? Jos kaikki on muuten perheessä hyvin niin ehkä ei kannata lähteä sitä hajottamaan, enkä usko että edes tosissas sitä kirjoittikaan. Pidät vaan puhuttelun nyt miehellä :D

      Ihanaa loppuviikkoa! <3

      Poista
  2. Ääh, voi ei mikä päivä! Tiedän ton tunteen 😬 välillä vaan ärsyttää KAIKKI! 🙈

    VastaaPoista
  3. Kääk, toivottavasti paketti löytyy!!
    Välillä on noita päiviä kun ihan kaikki ottaa päähän ja pienetkin jutut saa savun nouseen korvista. Jos huominen olisi jo parempi.♥

    VastaaPoista
  4. Tsemppiä sulle ♡ Kaikki ärsyttää päivät on kyllä ihan hirveitä.

    Mä oon myös ärsyyntynyt usein siitä, että joudun siivota jatkuvasti ja yksin :D

    VastaaPoista
  5. tiiän tunteen, monesti v... nii ettei veri ees kierrä :/ seki auttaa että saa avautua OIKEIN kunnolla, se vaan on kummaa tuo miesten järjejuoksu yleensä. Tsemppiä sulle, hyvi sää vejät ! Päivi*

    VastaaPoista
  6. Mitä noin arvokasta olet tilannut??

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen Foreverin jälleenmyyjänä ollut nyt reilun kuukauden ja se oli mun eka tilaus eli suurin osa rahoista ei ole edes mun vaan asiakkaitteni. Toivottavasti joku korvaa, jos ei ala näkymään. Uskoisin, että Forever ottaa vastuun, olen kyllä reklamoinut tapauksen.

      Poista
  7. Toivottavasti et noita aloe vera-tuotteita jotka aiheuttaa maksavaurioita?
    Onneksi ärsytys on ohimenevää! Tsemppiä loman jälkeisiin päiviin! Itsekin juuri töihin palasin,blaah. .

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ota kantaa tähän aloe-keskusteluun :) oon myös ihan surkea myymään mitään sellaista, mitä pitäisi suositella, joten olet siirtynyt muihin hommiin - kerään mustikoita. Kaksi tilausta jo kerännyt ja 4 tilausta odottaa :) varmasti puhdasta superfoodia ;) ja vielä verotonta tuloa! Itikatkin saa iltapalansa minusta 😂 tämän takia blogikaan ei päivity, vietän kaikki vapaat tunnit metsässä..
      Tsemppiä töihin! Lomailu on aina mukavampaa :)

      Poista

Kiitos kommentistasi! Vastaan pian :)