keskiviikko 24. lokakuuta 2012

Ajatuksia omasta painosta

Pahoittelen pitkää hiljaisuutta.
Töitä on ollut kamalan paljon, olen ollut paljon työmatkoilla (Suomen sisällä kuitenkin) ja blogin pitäminen on jäänyt.

Nyt olen havahtunut omaan painon nousuun. Kuten olen jo aiemmin kertonut, olen 176 cm pitkä ja ennen raskautta painoin n. 70-71 kg. Ennen ensimmäistä neuvolaa painoni tippui alkuraskauden yhteydessä 3 kg ja näin äitiyskortissani lukeekin alkupaino: 68 kg. Nyt toi lukema ärsyttää minua! Eihän se oo ollu mun alkupaino! Se oli mun paino viikolla 8+0!!! ei minulta kysytty paljonko painoin ennen kuin tulin raskaaksi.

No, tänä aamuna vaaka sit näytti 72,8 kg. Eli jos lasketaan siitä 68 kilosta niin "lisää" on tullut 4,8 kg. Ja olen rv 20+2. Jos taas laskea omasta oikeasta alkupainostani niin lisäähän olisi tullut vain max 2,8 kg. Toi melkein 5 kilon lisäys tuntuu hurjan paljolta, vai tuntuuko? Mitä te muut raskaanaolijat ja eiolijat olette mieltä?

Mua nimittäin vähän ahistaa. Okei, onhan mun tissitkin kasvannu e kupista g:hen, painaa nekin..
Eilen meillä oli rakanneultra, vauvan arviopaino on tällä hetkellä 350 g. Mutta siitä käynnistä kirjoittelen illemmalla lisää. Tänään on Koti <3 päivä, eli siivousta ja huolenpitoa omalle rakkaalle kodille.

Ps. Ehkä painoa on tullut niin paljon lisää, koska vietimme pidennetyn viikonlopun Tallinnassa syöden joka päivä ravintoloissa ja istuen lounailla ja herkutellen jälkkäreillä? :) siitäkin reissusta sitten lisää.
Puspus.

1 kommentti:

  1. No mullahan ei vielä tosiaan omaa kokemusta ole, mutta mun mielestä sun paino ja sen nousu ei kuullosta yhtään pahalta :) VARSINKIN kun itse tiedät, että alkuraskaudessa laihduit ja paino tippui. Olet kuitenkin jo yli puolen välin! Ja tosiaan tissithän painaa kans! Turhaan murehdit sitä neuvolakortissa lukevaa 68 kiloa, koska itse tiedät, että se ei pidä paikkaansa kuitenkaan! Mä täällä mietin, et siirtäisinkö lauantain testailun sittenkin jo huomiselle.. Typerää ku alkaa taas jännittää, vaikka oon aika varma et ei siinä mitään näy edelleenkään.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! Vastaan pian :)