perjantai 10. kesäkuuta 2016

Kumman vuoro nukkua?

Joka ilta, kun menemme mieheni kanssa nukkumaan, käymme läpi tämäkaltaisen keskustelun:

"Kumman nukkumavuoro on huomenna?"
"Minun."
"Eikun minun, sä saat nukkua sitten ylihuomenna, kun sun pitää valvoa silloin pitkään."
"Mut sä sait nukkua tänä aamuna."
"No joo, ei sitä lasketa, nousin kahdeksalta!"
"Lasketaan, mä nousin Alexin kanssa klo 6! Sait KAKSI tuntia pidempään nukkua!"
"Rakaaas, mä tarviin tätä enemmän kuin sinä, mä oon niiin väsynyt :("
"No okei,mut mä nukun lauantaina!"



Todellisuudessa meidän nukkumavuorot aamuisin menee kutakuinkin fifty-fifty. Nyt kun mies on lomalla, saamme joka toisen aamun. Alex herää nykyisin kuuden maissa, joten jo kahdeksaan nukkuminen on luksusta! Yks aamu oli kyllä mielenkiintoinen. Alex heräs jo ennen kuutta ja taisi olla mun nukkumavuoro. Kiikutin Alexin miehelle ja työnsin pääni niin syvälle tyynyn alle kuin vain pystyin. Hetken päästä havahduin siihen, että joku nukkuu mun vieressä! Olivia, joka oli noussut klo 7 ja syönyt aamupalan, oli sanonut isällensä menevänsä yläkertaan leikkimään ja olikin tullut mun viereen ja nukahtanut! Ei siinä, jatkoin unia, kunnes taas havahduin siihen, että mies tuo Alexin rinnalle. Siinäpä hänkin nukahti ja yhtäkkiä nukuinkin sängyssä kahden lapseni välissä. Jossain vaiheessa Olivia heräsi ja hiipi pois. Sitten minä ja Alex herättiin ja katsoin ensimmäistä kertaa kelloa- se oli 12.05!!


Koko se päivä tuntui lopulta jotenkin täysin oudolta ja turhalta. Niinpä sovittiin, että leikitään, ettei koko päivää ole edes olemassa, vedetään se vaan läpi sen suurempia tekemättä ja katsotaan huomenna uudestaan. Sellaista se välillä on.

Mites teillä nukutaan?

Karina


11 kommenttia:

  1. Meillä nukutaan pääsääntöisesti hyvin. Imetysaikana mä olin se, joka heräili vauvan kanssa öisin. Tietysti. Mutta mies hoiti sitten isommat lapset. Nykyään meillä ei juurikaan heräillä öisin, tai jos heräillään, mies on se joka hoitaa hommat koska minä en yksinkertaisesti saa unenpäästä kiinni herättyäni kunnolla ja mieheltä taas on taju pois saman tien kun painaa päänsä tyynylle. Järjestely toimii molemmista hyvin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meilläkin nukutaan kyllä pääsääntöisesti hyvin, mitä nyt välillä on öitä, kun Alex herää useammin, mutta se aamuvarhainen herääminen on ainakin itselle yhtä paha kuin öisin herääminen :D Mä saan onneksi unenpäästä hyvin kiinni!

      Poista
  2. Haha kuulostaa aika tutulta tuo aloituskeskustelu. :D Meil meni ennen vuoronperään, mut nytkun ei yöheräilyjä enää ole niin vähän fiiliksen mukaan. Mies haluaisi kyllä nukkua aina myöhään ja keksii kakkia verukkeita jotta aina olisi hänen vuoro. Paras on ollut ehdottomasti se kun olen kysynyt että olisiko nyt minun vuoro nukkua huomenaamulla myöhään kun menen sitten seuraavaksi yöksi töihin. Pari kertaa vastaus on ollut että no enkö mä voi nyt nukkua myöhään ku sä nukut sit seuraavana aamuna kuitenkin. Jep sehän on ihan sama nukkua myöhään kuin nukkua yötöiden jälkeen aamulla. :DDD Sillo ehkä vähän on keittänyt yli...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä arvasin, että muillakin voisi tälläistä olla! :D Meillä minä olen se, joka keksii verukkeita :D Milloin mulla särkee päätä, milloin olen vaan niiiin väsynyt, milloin haluan jatkaa hyvää unta, haha. Joo, ei se ole sama asia nukkua myöhään "seuraavana aamuna" kun olla vielä yö töissä! Huhu, pidähän nukkumavuoroistasi kiinni!

      Poista
  3. Niiiin tutun kuulosta :D me käydään viikonloppusin aina sama keskustelu xD

    VastaaPoista
  4. Kuulostaa niin tutulta toi neuvottelu! :D

    VastaaPoista
  5. Kuullostaapa ihanalta päivältä :D Iivo täytti juuri kaksi ja on alkanut nukkua hieman pidempään eli noin seiskaan - muutaman hassun kerran jopa lähemmäs yhdeksää! 7 kelpaa mulle hyvin, ollaan nimittäin viimeset 1,5vuotta herätty viiden nurkilla.. oikei joskus vasta kuudelta ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö! Kyllä me lopulta saatiin jopa jotain aikaiseksi sinä päivänä :) Apua, viiden nurkilla, oh my, mä en pystyis! Mies taas herää yleensä töihin 5.25, joten hänelle ne aamuheräämiset on muutenkin tuttua kauraa :)

      Poista
  6. Fifty-fifty on hyvä järjestelmä! Meillä kummankin nukkumavuoro kestää just siihen kahdeksaan, max yhdeksään!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! Vastaan pian :)