keskiviikko 26. syyskuuta 2012

Neuvola vol.2

Hejsan!

Meillä oli maanantaina toinen neuvolakäynti. Kummallakin oli vapaa päivä, joten yhdessä sinne mentiin. Näin nyt ensimmäistä kertaa oikeaa neuvolatätiäni ja onnekseni voin sanoa olevani positiivisesti yllättynyt. Olin jostain syystä luonut itselleni kamalia mielikuvia naisesta, josta en etukäteen tiennyt mitään. Weird.
Hän oli mukava, asiallinen, järjestelmällinen (mikä oli todella kiva juttu, kun asiat eteni loogisessa järjestyksessä ja kaikki tuli puhuttua ja testit otettua).
Sain myös kuulla tulokset kaikista mahdollisista verikokeista, joita minulta on raskauden aikana otettu ja tulokset olivatkin kaikissa negatiivisia. Eli hepatiitti b ja c, kuppa, hiv, öö, mitäs niitä nyt muita otetaan? Ja kilpirauhasen arvot olivat myöskin hyviä. Jei :)
Hemoglobiini 133
Paino 70,2 kg (+2,2kg, tietokoneen mukaan +300g/viikko, mikä kuulemma ok. Rv 20:lle asti saisi tulla noin 3 kg. Eli mulla ois varaa seuraavan 3 viikona aikana "lihoa" 800g. Toisaalta en usko, että oon saanu 2,2 kg lisää, koska meillä oli neuvola klo 15 ja minut punnittiin vasta 16 maissa, vaatteet ja päivän ruoat ja juomat sisällä. Hehee...saa nähä ensi kerralla paljon painan)
Verenpaine oli 120/65 sekin siis ok.
Pikkuisen sydän löi 146 kertaa minuutissa <3
Oikein kiva käynti oli, pelkkiä hyviä tuloksia ja paljon hyvää mieltä.

Nyt olen btw junassa matkalla Helsinkiin. Mulla on huomenna koulutuspäivä siellä ja yövyn hotellissa. Mistä tulikin mieleen, että jostain syystä minusta on ihanaa nukkua hotellissa. Viimeks olin Glo-hotellissa ja siellä oli niiiiiiiiiiin pehemeät peitot ja tyynyt ja ahh, kaikki oli niin luksusta. Tän yön oon Cumuluksessa, saa nähä minkälainen hotellihuone mulla on. Odotan innolla myös aamupalaa. Koulutus alkaa ysiltä,joten on noustava tosi ajoissa, että ehtii herkuutelemaan pekonilla :D

Sauli jäi kotiin ja töihin sekä hoitamaan meidän hoitokoiraa. Vaikkei se mukamas edes tykkää koirista, niin tämä hoitolapsi on kyllä vienyt sen sydämen ihan täysin.

Mulla on viime päivinä ja varsinkin tänään ollu outoja kipuja vatsassa, sellaisia kivisteleviä, en osaa kuvailla, mutta ei tunnu kyllä hyvältä :( toivottavasti ei ole mitään vakavaa, vaan esim pahemmanlaatuinen ilmakupla. Ja ehkä stressikin.. Yritän nyt ottaa rauhallisemmin, rentoudun ja nukun ensi yön oikein makoisasti.

1 kommentti:

Kiitos kommentistasi! Vastaan pian :)