maanantai 11. helmikuuta 2013

Babyshowerit

Ystäväni järjestivät minulle lauantaina babyshowerit. Tai niin minä ainakin luulin. Tärkeintä on tottakai se, että vietimme aikaa yhdessä, pelasimme aliasta. Mutta baby? Se taisi unohtua kaikilta kokonaan. En halua kuulostaa kiittämättömältä, olen todella iloinen, että ystävät vaivautuivat tulemaan paikalle.. mutta..noh, kun kyse on vauvakutsuista, sitä kuvittelisi, että olisi kaikkea vauvoihin liittyviä juttuja, mutta ei, ei mitään. Tai no, yksi kysymys: jännittääkö minua. Ei muuta.
Olin koristellut huoneen vauvan leluilla, kirjoilla, leivoin täytekakun ja tein cupcakeseja. Ostin limpparit ja tuttikarkut, +oikeastaan kaiken muun, koska halusin, että vieraat viihtyvät. Mulle puhuttiin koko ajan, et sit on kivaa ohjelmaa jne. Oletin tottakai että vauvan liittyvää, sukupuolen arvauksia, nimien ehdotuksia, vaipan vaihtoa (olin laittanut nukenkin valmiiksi) ihan mitä vaan, mikä liittyy vauvaan. Mut ei. Me pelattiin aliasta. Joka on toki mun lempi lautapeli...
Olen iloinen ihmisistä, jotka oli paikalla, mutta olen todella pettynyt "ohjelmaan" :( itkin asiasta miehelle ja hän sitten teki sukupuoli-arvaus-sormus-testin, tulin hieman iloisemmaksi :)
Harmi, ettei kukaan vieraista ollut ottanut selvää, mitä babyshowereilla tehdään. Minua nyt ottaa päähän, että nyt ne on vaan "pidetty". Argh. Olenko itsekäs? Kiittämätön?







15 kommenttia:

  1. Oho, no on kyllä outoa, että jos puhutaan babyshowereista niin sitten ei kuitenkaan tehdä niitä perinteisiä babyshower-juttuja :o mä oon ollut mukana suunnittelemassa kaksia bileitä, ja molemmissa oli samat jutut, tai melkein. Jouduitko sä kaikki tarjoilutkin hoitamaan itse :o?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Periaatteessa kyllä.. Ystäväni toi kulhollisen salaattia, muutamat riisipiirakat ja pienen lautasellisen kinkku"palloja" joiden sisällä oli valkosipulia. Ja kaksi pulloa alkoholitonta kuoharia.Kysyin monta kertaa, mitä voin tehdä, aina sain vastaukseksi että ruokapuoli on hoidossa. Luojan kiitos tein täytekakun edellisenä iltana ja la aamulla päätin vielä leipoa muffinsit, jotka koristelin ja hankin 30 min ennen vieraiden tuloa vielä ne limsat ja loput herkut. En tiedä miks ruokaan ei oltu panostettu ollenkaan, varsinkin kun mieheni oli tarjoutunut maksamaan kaikki ruoka ja juomakulut ja sanonut että ihan mitä vaan, hän sponssaa, eli ei ollut rahastakaan kiinni kun Sauli maksoi. Mutta kyllä, tarjoilun hoidin myös minä, keitin kahvit, asettelin ruoat, keräsin roskat jne. :/

      Poista
    2. Höh, voi kun kurjaa :( sehän raskaana olemisen ideana on, ettei tarvitse tehä mitään ;D no, mutta ainakin sua oli ajateltu ja kaverit tuli kylään :)
      Ihana toi sun maha muuten :)!

      Poista
    3. Kiitos! Näin on, pääasia, että minua ajateltiin ja minulle järjestettiin aikaa, siksi minulla onkin vähän ristiriitaiset tunteet. Toisaalta oli ihanaa ja toisaalta sitä odotti jotain muuta :)

      Poista
  2. no höh, onpas kurja kun ollut vähän "kehnot" babyshowerit :/ olin jo ihan innoissani sun puolesta et voi miten ihana juttu, mut ei sit ollukaan niiiin ihana.. Ois tosiaan luullu et jotain vauvajuttuja oisivat ystävät miettineet ja vähän panostusta tarjoiluunkin.. Ja eikös babyshower "sankarin" kuulu saada lahjojakin! :D sait sä mitään?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sain lahjakortin kampaajalle (3 yhteinen lahja) ja 2 muulta ihanan Biotherm-meikkilaukun, jossa oli hyviä tuotteita. Lahjoista olen tosi kiitollinen.

      Poista
    2. Nonni, no hyvä et jotain ;) Ihanan näköset kakut ja cupcaket oot väsännyt! Sinällään just tosiaan ihana, et ystävät ees ylipäätään järkkäs jotain, mut toisaalta ois ollu kiva et oisivat vähän perehtyneet mitä niihin vois kuulua :)

      Poista
    3. Kiitos:)
      Juuripa siksi onkin niin ristiriitaiset tunteet: ihanaa, että oli ystäviä ympärillä...mutta! :D

      Poista
  3. No ohhoh, luulis tosiaan, että babyshowereilla edes kohteliaisuussyistä lätistäisiin jotain vauvasta. Harmi ettei mennyt ihan putkeen... Mut toisaalta kiva kyllä, että vaivautuivat paikalle - ymmärrän ristiriitaiset tuntemukset!

    Mulle ei oo kukaan järjestänyt minkäänlaisia pippaloita, ei esikoisesta tai tästä toisestakaan, mut jotenkin mun ystäväpiiriä pohtien, ei ehkä olis meidän juttu. Tulis varmasti melko väkinäistä... Kuitenkin muutamalta ystävältä on tullut jotain vauvalahjoja ja sekin kaveri, jonka tiedän ihan sydämestään vihaavan lapsia (kuulostaa kamalalta, muttei oikeasti ole sitä!) kysyy joka kerta kun nähdään, että miten voin ja huomioi kohteliaasti esikoisenkin.

    Mut hei, juhlat tai ei, niin taas poksui viikot! Onnea siitä :) Meikäläinen melkein lähti jo viikonloppuna synnärille, ihan kohta se on siis edessä... Hui!

    - Piia ja poju 36+0

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, viikot poksui tänään! Ihanaa, onnea myös sinulle Piia! :) apua, mitä tapahtui, et olit synnärille jo menossa? Mä oon ihan varma, et omani tulee etuajassa, tovottavasti aikaisintaan 38+0 kuitenkin.

      Poista
    2. Mulla oli esikoisesta tosi lievä raskausmyrkytys, just ennenkun hän syntyi ja sen takia tässä raskaudessa oireita on seurattu fanaattisesti. Lauantaina oli sitten mahakipua, päänsärkyä ja kohonneet paineet, joten konsultoin synnäriä ja kehoittivat tulemaan näytille, jos liikkeitä ei tunnu entiseen malliin. Olin jo päättänyt lähteä käymään, kun poika aloittikin jumpan.

      Eli ei sen dramaattisempaa, mutta arvelin tästä inspiroituneena vihdoin heitellä jotain kamoja sairaalakassiin, jos joutuu lähteä äkkiseltään. Meillä poju on vielä perätilassa, joten jos esim. vedet menis, niin lähtöhän olis ambulanssilla ultranopea ja siinä ei sitten paljon enää vaatteita valkattais :D

      - Piia

      Poista
  4. No onpa kurja, että sulle jäi vähän tylsä fiilis noista juhlista. Tarjoilut kyllä näyttää aivan ihanilta!
    Itse ajattelin järjestää kutsut kokonaan itse, en uskalla odottaa, että kukaan niitä mulle on ajatellut järjestää. Mietin jopa sitä, kutsunko pelkästään raskaanaolevia/lapsellisia naisia vai myös sinkkuja ja lapsettomia. Kaikkia kun ei välttämättä vauvajutut kiinnosta tai saattaa olla kiusallista olla sellaisessa mukana, jos itse on haaveillut kauan vauvasta, eikä ole vielä tärpännyt.. Hmm.. kinkkistä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Kakku onnistui todella hyvin, vaikka itse sanonkin :)
      Mun oli alunperin tarkoitus järjestää kutsut itse, kun pyysin apua eräältä ystävältäni, hän sanoi, ettei mun kannata alkaa järjestämään sellaisia. Hieman suuthadin ja sanoin, et todellakin haluan järjestää kunnon esikoinenkin tulossa! Sit tajusin, et jotain oli tekeillä ja puristin siltä tiedot ulos: sain siis selville päivämäärän. Vieraslistasta ja "ohjelmasta" ei ollut mitään havaintoa sitten, viime tipassa kutsujen paikka muuttui, ne järjestettiin meidän kotona. Mikä oli minun mielestä hyvä asia.
      Näin jälkikäteen, suosittelen kutsumaan ne ihmiset, joista välität, ei sen perusteella onko lapsia vai ei, suunnitteleeko/yrittääkö tulla raskaaksi, sillä ei ole merkitystä, jos ystäväsi sinusta välittävät, he voivat omat tunteensa jättää hetkeksi kotiin :)
      Toivottavasti saat järkättyä ihanat kutsut!!

      Poista
    2. En minäkään rajaisi kutsulistaa sen mukaan onko lapseton vai lapsellinen. Voihan sitä puhua omasta lapsuudesta ja muistoista, musta sellainen voisi olla ainakin kivaa! Tai vieraat voisi tuoda omat vauvakirjansa (jos sellaisia on tehty) ja ehkä vauvakuviaan. Perheneuvolassa me keskusteltiin omista lapsuusmuistoista ja kerrottiin millaisia muistoja meillä on omista vanhemmista ja perheen rutiineista. Musta oli ainakin tosi kiva kuulla muiden, tuntemattomienkin, muistoja :)

      Poista
  5. Oiiihhhh, vai semmoset showerit ne oliki. Oisin ehkä miekii ollu vähä pettyny/pikkasen ristiriitasin tuntein:/. Noh, onneks olit kuitenkin "varautunu" kakulle, hihi.;). <3

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! Vastaan pian :)